Tone Vuong Vinningland | En blogg om alt og ingenting

Our weekend in London ❤️

• 19.10.2016 - 18:00

Torsdag 13.10.16

Turen begynte fra Haugesund-Oslo så Oslo-Heathrow. Deretter tok vi Heathrow ekspressen ut til Paddington station, og sjekket så inn på hotellet. Første dagen tok vi tuben ut til Oxford street og handlet det jeg fant på handlelisten til Thea fra Primark. Ellers var det bare å gå rundt og bli kjent med livet i London og lære oss å bruke undergrunnen. Det gikk veldig fort å lære seg den 😉.

Fredag 14.10.16

God frokost før vi tok tuben til Baker street for å gå på Madame Tussauds voksmuseum. Da vi hadde gått av på Baker street og ruslet rundt i gaten kom gubben på at han hadde glemt ryggsekken der vi spiste frokost. Jeg gikk og shoppet mens han tok tuben i full fart tilbake til Paddington. Det tok ham maks 30 minutter hadde han kommet tilbake med ryggsekken. Restauranten hadde tatt vare på den heldigvis 😅. Så da fikk vi sett på voksmuseum og 4D film samt igjen trasket videre på Oxford street og Regent street. Shopping igjen - eget innlegg av hauls kommer senere 😉.

Lørdag 15.10.16

Siste dagen i London valgte vi å ta en enkel frokost i byen. Og gå på Primark en gang til tidlig før rushet av menneske kom. Vi var innom Apple store på Regent street som hadde nyåpning av butikken. Det var vanvittig mye folk som var der og det var utsolgt for alt som het iphone 7/7plus. Jeg fikk bare vært der i maks fem minutter pga. folkemengden. Vi dro så til hotellet og hvilte liten stund før vi gikk og spiste lunch. Deretter ble det Chinatown og derfra trasket vi hele veien til Regent street og New Bond street. På kvelden spiste vi på steakhouse i nærheten av hotellet. Vi tok en tidlig kveld siden vi måtte opp tidlig neste dag.

Søndag 16.10.16

Tidlige som vi alltid er ... kom jo på stasjonen ganske så tidlig. Flytoget vi skulle ta ble 30 minutter forsinket som gjorde at vi måtte springe som galmann for å rekke flyet. Men for å gjør det kort så rakk vi flyet med nød og kom oss trygt hjem.

London here we come

• 13.10.2016 - 08:56

Da er vi på flyplassen i Haugesund klar for vår reise til London 😍. Nå sitter vi og venter på flyet til Oslo - siden turen jeg vant dekket tur start Oslo må vi reise der først. Alt er klart og vi er klar for reisen 😀

Tur langs Akerselva

• 12.07.2016 - 09:35

En tur langs Akerselva rett utforbi hotellet for å ta bilder i det fine været 😍.

Slottsparken

• 11.07.2016 - 21:25

Bildedryss av dagen vår i Oslo sentrum ❤

#ferie #foto #oslo #familie #roadtrip

Oslo here we are

• 11.07.2016 - 08:30

For en herlig dag å våkne opp på hotellrommet klar for en storby dag. En god frokost så er det å sette kursen mot Karl Johansgate. Da begynner shoppingrunden for oss jenter. Jeg er i Oslo i dag og tirsdag så om noen er i byn så ta kontakt da vel :) hadde vært kjekt om jeg fikk hilst på noen av dere bloggere som bor i Oslo. Hotellet jeg bor på heter Anker Hotel Grunerløkka område tror jeg det er. Men men jeg er hvertfall in town :)

Let's drive on

• 10.07.2016 - 10:08

Da er vi i gang :) god søndag alle sammen :)

ROADTRIP!!!!!

• 10.07.2016 - 08:40

Nå går snart ferden mot Seljord folkens!!!!! En uke ferie har jeg nå og jeg er så klar for å reise vekk! Bare nyte ferien og kose meg skakk i hjel! I morgen ankommer vi Oslo City der vi skal bo på Anker Hotel på Grunerløkka. Satser på flott vær når vi kommer :)

Bildedryss fra Rex Garden

• 25.05.2016 - 08:00

Bilder fra denne flotte plassen i Førde som jeg og ungene var i går. Bilder av blomster kommer senere ;)

#blogg #natur #strand #landskap #Førde #rexgarden #sommer #tur #foto #tre #skulptur #barn #familie #kos

Jeg trodde, jeg hadde kontroll ......

• 16.05.2016 - 19:30

Fjellturen i dag må jeg si var herlig selvom det var tungt. Men å kunne nyte dagen ute på fjellet og i det fri var en fornøyelse. Og i godt selskap med familie og etter turen toppet vi med enda mer familietreff med grilling. Hva mer kan jeg forvente? For det om jeg traff verdens ekleste krypdyr!!!!!!! Seriøst den er så ekkel at etter jeg har postet dette innlegget skal jeg slette bildet fra mobilen min! Men ellers har dagen vært knallbra og nå er vi endelig hjemme igjen.

En annen ting som har hendt i dag som jeg ikke har fortalt om var at jeg trodde jeg hadde kontroll på alt for den store dagen i morgen. Jeg trodde virkelig jeg hadde kontroll over alt som vi skal ha på oss osv. Bunad er ferdig strøket og sølvet er pusset så det skinner i solen. MEN..... til mitt store skrekk fant jeg ut at jeg ikke hadde strømper til festdrakten som Jonas skal gå med! Kjente panikken bare spredte seg i hodet og jeg tenkte hva skal jeg gjøre!!!!?? Alt er stengt og han har ikke en eneste strømpebukse som passer lengre.

Desperat kjørte jeg ned til Joker og sjekket, de hadde ikke - så ringte jeg til kollega av meg som skulle sjekke om de hadde på jobb. Men der hadde de heller ikke - men hun skulle se om hun hadde noe liggende. Så spurte jeg også søskenbarnet mitt om hun hadde noe liggende. Begge hadde en i hver størrelse som jeg fikk da - og jeg må bare si tusen takk til dem som reddet dagen min i dag! Nå skal Jonas få prøve og da er alt i boks til i morgen! Thea fikk også prøve bunaden sin og gjett hva? Skinnbeltet var for stor til henne også! Herregud haha - null kontroll jeg visst i dag! Heldigvis fikk jeg laget to nye hull for jeg måtte flytte beltespennen for å få det strammere. Så flaks for at vi prøvde bunaden på henne nå i kveld..... kan tenke meg hvordan jeg hadde blitt i morgen om vi hadde funnet det ut rett før vi skal kjøre i morgen!!!!! Hadde vært katastrofe da 😂

Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden. Ungene er dusjet og skal legge seg tidlig i dag siden det blir en lang dag i morgen. Jeg skal også ordne meg og legge meg i senga. Må hvile ut til vi skal gå og stå hele dagen i morgen 😉

Litt flere bilder av turen i dag - og kan dere gjette hva som er det ekle jeg traff i dag?

#tur #fjelltur #natur #fjelltopp #familie #stigning #blomster #blogg #glede #trim #panikk #bunad #strømper #stålorm #orm #ekkel #frykt

PUST I BAKKEN

• 16.05.2016 - 15:00

I dag har vi bestiget en fjelltopp som heter Hopsfjellet som er 333 m.o.h. Det var kjempe tungt å gå oppover da det er bratt opp. Jeg svettet som en gris og måtte ta av meg både vesten og ullgenseren. Ungene var kjempeflinke å gå til tross for at det var bratt og tungt. Men den utsikten og følelsen å klare gå slik var verdt strevet. Veien ned var også tungt for bena! hihi Vi begynte kl. 10 og kom oss ned igjen i bilen kl. 14.

Her er litt bilder av oss på turen - jeg velger å ta bilder av motiver jeg tok i et senere innlegg i kveld. Da jeg ikke får tid å se gjennom alt og redigere dem før jeg kommer hjem. Nå er vi hos søskenbarnet mitt og ordner til grillen. Vi skal grille og kose oss nå før vi kjører hjem senere i kveld.

#blogg #tur #fjell #natur #stigning #familie #glede #hygge #landskap #utsikt

Måken venter på ferjen

• 11.05.2016 - 08:50

Utrolig hvor fint det er i Norge! Flott landskap det skal vi ha :) fikk tatt bilde av måken som satt og ventet på ferjen hihi. Kjekt å ha speilrefleks som har wifi da får jeg overført alle bilder over på iphone med en gang.

Bare en liten oppdatering så langt på denne dagen vår ;)

#blogg #ferje #utsikt #Arsvågen #sol #onsdag #biltur #Stavanger #fjorden

GALSKAPEN PÅ TUR

• 26.04.2016 - 21:00

Å gå tur ut på kvelden er herlig for kropp og sjel! Vi tok turen og ruslet bort langs Austmanna blokkene og Texas byen. Solen skinte og det var bare helt skjønt ☀️ Kamera var selvfølgelig med meg og jeg fikk gubben til å knipse noen bilder. Og jeg måtte nesten dø av latter da jeg fikk se bildene på data! Herlighet som han har fått fanget meg på bilde 😂 Jeg bare brast ut i latterkrampe da jeg så hvordan bildene ble - så her har dere liksom "fotomodellen" meg.

Jeg ser jo latterlig morsom ut på bildene HAHA helt crazy spør du meg 😝 ingen redigering bare meg 100 % naturlig 😄 og sjekk siste bildet! fytti katta haha den stillingen på meg da med foten - eg ler meg ihjel altså!!!! Btw. så ble det ny header og dette er kvdesign sitt design jeg bruker 😉

#blogg #galskap #tur #kveld #sol #foto #modell #latterkrampe #naturlig #uredigert #tirsdag #april #vår

SØRE KROKAVASSNUTEN

• 17.04.2016 - 14:35

Søre Krokavassnuten

Turen opp til toppen og ned igjen var forfriskende. Det blåste godt helt på toppen, men da vi kom lavere ned måtte jeg faktisk ta av meg jakken. Jeg hadde jo selvfølgelig kledd meg for mye som vanlig 😅 og måtte ta av meg den ekstra buksen og overtrekksbuksen underveis. Det er bedre å ha for mye klær enn å gå på tur og fryse! Kamera var også trofast med meg rundt halsen, men dumme meg glemte jo å bytte batteri på den. Batteriet ble godt brukt i går på karatestevnet så den rakk bare halve turen. Jeg fikk bare tatt noen bilder som dere ser nedenfor. Traff også et andepar som ruslet på land, uredd for mennesker. Noen hadde strødd mat på bakken og de gikk rundt føttene oss og spiste. De var ikke redd for mennesker i det hele tatt!

Jeg ble også veldig fornøyd med siste bilde som er av gubben og guttungen ❤️

#blogg #tur #naturen #fjell #foto #far #sønn #barn #familie #glede #Canon #krokavassnuten #steindsfjellet #friluft

JEG BLE OVERFALT PÅ TUREN!

• 09.04.2016 - 13:05

Turen fra hjemmet ut til Ryvarden tok ca. 15 minutter med bil. Bilturen føltes uendelig lang da vi kjørte ut til plassen. Vi kom oss fram og jeg var klar som bare det! Det var ingen andre å se nede ved parkeringen. Så rolig og solen tittet fram bak skyene, ingen vind og det var bare helt nydelig. Gubben stilte inn reimene på ryggsekken og jeg tok kamera over skulderen. Da var vi begge to klar til å gå innover til Ryvarden fyr.

Som dere ser så på skiltet er det 2 km. inn til Ryvarden. Vi begynte da å gå oppover bakken og alt var knallbra. Kjente den friske morgenluften og bittelitt kaldt men så friskt. Etter noen 100 meter begynte jeg å kjenne at det kriblet og klødde i ansiktet. Det var noen små mygg eller knott som føyk foran ansiktet mitt, og jeg fektet dem vekk med hånden. Tenkte ikke mer på det. Gikk så videre.......

Etter enda noen meter begynte jeg å få panikk...... det ble bare mer og mer flygende små mygg/ knott som fløy mot meg. Jeg prøvde frebrilsk å veive med hånden for å få dem vekk.... jeg gikk med hånden foran munn og nese.  Jo mer jeg gikk innover jo tettere kom disse krypene flygende mot meg. Jeg dukket under og jeg viket unna mens jeg gikk med hånden fektende foran ansiktet. De kom i mangfold og rett og slett overfalt meg der mens jeg gikk! Jeg følte jeg ikke fikk puste! Gubben bare lo av meg og spøkte at ja de er kjempestore kjøttetende hunnkjønn mygg som skal komme og ta meg! haha

400 meter hadde vi kommet oss innover før jeg søkte dekning opp på fjellsidene. Kom meg mer opp på toppen som dere ser på øverste bilde. Der ble jeg ikke overalt av disse krypene som ødela hele turen min! Gubben ba meg se å ta noen bilder så får vi bare komme oss til bilen. Jeg knipset et par bilder og ilte tilbake til bilen..... kall meg verdens mest pinglete person, men jeg hater når jeg blir overfalt av sverm av mygg/ knott eller hva huleste det er! Dette var hvertfall vår tur til Ryvarden fyr for i dag 😂

THE END

#blogg #naturen #mygg #knott #morgen #Ryvardenfyr #landskap #overfalt #tur #canon #friluft #friskt

UT PÅ TUR ALDRI SUR

• 09.04.2016 - 09:36

Ja, det er jo sant det "Ut på tur, aldri sur" - og det er akkurat det jeg skal bruke min lørdag morgen til! I dag skal jeg ikke på jobb før kl. 17, og ingen barn hjemme heller - men fortsatt så våkner jeg før klokken 8. Så hva gjør jeg når jeg står opp så tidlig? Ungene kommer ikke hjem før til tolv, og jeg har bestemt meg å bli mer aktiv og sunnere i kostholdet.

Og siden solen skinner allerede skal jeg og gubben kjøre ut til Ryvarden og gå tur. Kamera blir klart med og jeg håper jeg får tatt en del bilder på turen. Selvom gubben ikke alltid syns det er så kjekt å gå med meg som stopper opp for hver 5. minutt for å ta bilder 😂 Men men sånn er det å gå tur med meg da siden jeg elsker å prøve meg på bilder. Ender vel opp at jeg til slutt kommer til å gå tur alene haha... men som jeg tenker.... hva skal jeg med så dyr og flott kamera hvis jeg ikke får bruke den? 😝

Temperaturen ute er ikke så høy selvom solen er der, så det er best å kle meg skikkelig med ulltøy under. Varm vann i termos skal jeg ha med til kakao og kaffe. Så er det bare å ta på seg ytterklær og komme seg avgårde. Etter turen blir det grillings hos foreldrene før det bærer avsted til stengevakten. Kommer tilbake til bloggen med bilder senere i dag, i mellomtiden må alle dere flotte rundt omkring ha en flott lørdag ❤️

HUSK Å VÆRE MED PÅ BLOGG KONKURRANSEN MIN :)

DELTA HER

#blogg #ull #tur #kamera #sol #lørdag #helg #ryvarden #barnefri #grille #foreldre

Hotell frokost er gull

• 26.03.2016 - 10:15

Som jeg skrev i første blogginnlegg for i dag at hotell frokost er noe av det jeg liker best ved å bo på hotell. Av alle hoteller jeg har bodd på gjennom tidene så har det vært veldig forskjellig standard på frokosten. Noen bedre og noen dårligere - aldri samme stanard.

Men jeg ble virkelig overrasket over frokosten her på Hotell Sverre. Vi var de første som kom for frokost og det som møtte oss var lyst og fint matsal med flott og variert utvalg. Det var fint satt fram og oversiktlig med forklaring på hva de enkelte ting er. Jeg må si veldig godt utvalg av mat og drikke 👍🏼

#blogg #frokost #hotell #mett #egg #påske #hotellsverre #sandnes #sentrum #studentbolig #barn #våkne #tog #tur
Jeg er hvertfall virkelig god og mett nå - det er stor fare for at jeg sovner igjen i sengen etter frokost. Vi skal avgårde om ikke så lenge. Planen var at ungene skulle ta toget ut til Stavanger med storesøsteren sin. Men som jeg har fått oppdatert meg på tlf. med Thea så sliter de veldig å få liv i storesøsteren sin. Hun våkner ikke om flyalarmen uler rett ved ørene hennes, og det er fakta også haha hun våkner bare ikke. Så den planen at Jonas får tatt toget for første gang går nok i vasken om de ikke får søsteren opp. Ender vel opp at vi må bort på studentblokken og bære henne ut på badet 😅

Hyrdestund på hotellet

• 26.03.2016 - 08:15

#godmorgen #morgenfugl #tidlig #påskeaften #hotell #hotellrom #macbookpro #apple #iphone #batman #kos #hyrdestund #lyder #helg #påske

PÅSKEAFTEN

Ja, vi er allerede kommet til påskeaften og da er vi kommet midtveis i påskeferien. Jeg er enda på hotellet og tar morgenen helt med ro. Å være på hotell er noe av det som jeg syns er kjekkest med turer. Følelsen av at du kommer inn på hotellrommet og bare kan slenge fra deg alt. Legge deg ned på nyoppredd seng og bare slappe helt av - for du er jo på tur. Du trenger ikke tenke på noe enn deg selv og gå inn og ut som du vil. Trenger ikke rydde og vaske etter deg heller når du skal dra. Jeg syns også det er godt å få komme seg litt vekk fra hverdagen og gjøre noe annet sammen med dem jeg er glad i. Som denne turen ♥️

Akkurat nå ligger mannen min så søtt og sover ved siden av meg mens jeg trykker på macen. Og jeg skal fortelle dere hvorfor jeg våkner så tidlig når jeg egentlig fint kunne ligge lengre. Det startet allerede før klokken 07:00..... hotellet her er veldig gammelt selvom rommene er blitt pusset opp med tiden. Men et problem med gamle hotell og rom er at det er ganske lytt. Jeg hører alle lyder som kommer enten ved siden, utenfor eller ovenpå. I dag hørte jeg fuglene som kvitret ute og måkene som sikkert fløy forbi. Vi har rom i 3. etasje og utsikten vår er at vi ser rett ned på taket til bygningen ved siden av.

Men de lydene er ikke gale å våkne til, det er bare herlig det og det tyder bare mer og mer på at våren er her. Lydene som jeg reagerte på i dag mens jeg lå våken i sengen var noe helt annet. Lydene som gjorde meg oppmerksom *blushing* var lyden av nabogjestene som hadde seg en hyrdestund 😜. Ja, de hadde rett og slett sex for du kunne høre sengen som dunket i faste takt. Du kunne høre kvinnen som stønnet iherdig og det var ikke tvil om hva nabogjestene holdt på med 😂. Jeg lå nå der og prøvde la være å høre på sexakten til I dont know who, men med min superhørsel var det klin umulig å ikke høre. Kjente nesten det kribla i hele meg hahaha neida jeg bare tuller, de får nå kose seg hvem de nå er. De kan jo ikke holde på i evigheter heller haha hørte litt etter en stor "Awwwhhhh" fra en mannestemme - så etter det ble det STILT 😅.

Og min kjære mann sov fortsatt søtt gjennom naboens hyrdestund som ingenting har skjedd 😉 Jeg får vekke ham nå (ikke vekke ham for sengekos altså😆) men for å komme oss ned for frokost - noe som jeg elsker ved å bo på hoteller hihi

GOD PÅSKE FOLKENS!

Fin avslutning på dagen

• 25.03.2016 - 22:45

Vi har nå vært på Dolly Dimples her i Sandnes sentrum og spist pizza til kvelds. Siden hotellet ligger midt i sentrum og studenboligen ligger ti minutter unna, spaserte vi bare ned. Det var folksomt på Dolly så tydeligvis er ikke alle på fjellet i dag hihi. Etter to store pizza ble spist opp tok vi jenter dessert. Brownies med karamell fudge og sjokoladesaus - den var SUPER mektig! Gud hjelpe meg så stappa jeg ble etter desserten. Det passet da utrolig godt at vi måtte spasere hjem for å fordøye all maten.

Vi skilte lag med ungene og gikk i hver vår retning. På veien til hotellet gikk vi forbi et gatekjøkken som jeg ble oppmerksom på. Gubben sa noe som gjorde at jeg måtte holde meg for ikke å få latterkrampe. Hvis dere ser på bildet så skjønner dere hvorfor jeg syns det var så morsomt. Det er liksom kombinasjonen eller navnet på sjappen som jeg syns bare slo kaka 😂

Veldig fin avslutning på dagen dette så nå kan jeg bare stupe ned i hotellsengen og si takk for meg, og ønsker alle dere fininger en riktig god natt ♥️

#blogg #sted #hotdog #kinesisk #sandnes #hamburger #morro #familie #hotell #kos #pizza #barn #påske #dessert #brownies #sjokolade #fudge

Påskeferien som endte på legevakten!

• 19.03.2016 - 16:00

God morgen :)

Tenk nå er det lørdag igjen og det nærmer seg påskeferie. Det er flere som har spurt hva jeg skal i påsken, og jeg tenkte jeg skal fortelle dere om påsken i fjor først. Fortellingen er som følgende - dere må bare lese dette:

"Påsken 2015 gikk jeg til innkjøp av min første langrennski. Jeg har aldri i mitt liv eid noe langrennski før pluss jeg har kun stått på langrenn en halv dag i mitt liv da jeg var 19 år gammel. Jeg kjøpte også til Jonas for han hadde heller ikke. Thea hadde dratt med bestisen sin for å renne slalom så hun var ikke med oss den gangen. Skjærtorsdag 2015 var jeg klar som egget for å dra på skitur med gubben og sønnene våres. Alt var pakket klart kvelden før og det var bare å kjøre avgårde til Olalia. Jeg har kun vært på Olalia og gått tur, aldri gått på ski der. Været var fint og solen strålte som den aldri hadde gjort før. Jeg var så gira og gledet meg sinnsykt for turen. Nedenfor ser der hvor fint vær vi hadde der i fjor.....
I starten måtte vi bære skiene noen hundre meter før vi kunne begynme ta skiene på. Eldste gutten kan stå på ski så det gikk fort unna for han. Gubben har gått mye på langrenn da han var yngre så det tok ikke lang tid før han var inni det igjen. Jonas klarte seg utrolig godt han også for å kun har gått langrenn to ganger for noen år siden med barnehagen.

Det var veldig gøy da jeg fikk på skiene og begynte å gå. Fin snø og fin gli hadde jeg på mine splitter nye langrennski. Jeg var godt kledd, kanskje altfor godt kledd da siden solen skinte som bare det, svetten rant og jeg måtte dra ned glidelåsen på jakken etterhvert.
Det ble så varmt at jeg måtte til slutt ta av meg jakken 😄
Det gikk veldig greit innover til denne Olalia hytten - mye oppover bakker så det var veldig tungt. Jeg klarte meg fint å komme meg opp bakkene, og de små bakkene jeg rant ned endte mer på stumpen enn skiene på bakken. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle ploge eller svinge eller bremse - whatever - jeg satt meg ned på ræva ned bakkene istedenfor. Ellers så trynet jeg ned bakken i stedenfor å renne fint ned som alle andre. Pytt, pytt tenkte jeg..... jeg hadde det jo kjekt og jeg klarte meg jo knallfint om jeg datt en gang...... høhø eller mange ganger da!

Vi kom oss omsider fram til hytten og koste oss med medbrakt niste og drikke. Vi kjøpte også grøt og saft inne på hytten, og satt og nøt solen. Jeg derimot satt og grudde meg forferdelig til hjemturen.... for jeg så jo hvor mye bakker jeg kravlet meg opp på veien inn. Gubben trøstet og sa at dette går nok så bra skal du se! Ja, ja tenkte jeg.... jeg har jo trynet og klart meg så det kan vel ikke bli verre. ..... På med skiene igjen og snuten hjemover etter en liten times hvil.

Det var kommet masse folk og vi måtte passe på å ikke gå på folk... jeg kavde vanvittig mye på hjemturen pga. alle disse bakkene. Jeg kjente klumpen i magen og jeg ble mer og mer redd for hver bakke og sving jeg traff. Stumpen måtte ta i mot alle bakken jeg rant ned på.... og dere kan tro det var nok et morsomt syn for de andre som sto på ski! Jeg kjente jeg ble ganske øm i rumpen etterhvert, men jeg kunne jo ikke gjøre noe med det. I svingene, svingte jeg ikke, jeg sklei bare rett fram ut i marken. Jeg lagde mine egne skispor istedenfor å holde meg til skisporene som var meningen jeg skulle gå på.

SÅÅÅ kommer den største nedover bakken på hele turen! Gubben hadde Jonas i mellom seg og rant ned så det gikk bra. Jeg ventet til det ble klar sikt, altså ingen andre skiglade folk i bakken, verken ned eller opp. Så var det min tur til å sette utfor bakken med splitter nye ski. Den farten jeg hadde og den følelsen dere!!! Gud jeg var nervøs og jeg kjørte ned med hjertet i halsen, og det gikk bare fortere og fortere. Jeg hadde ikke lengre kontroll på farten eller bena og jeg skalv.

Før jeg fikk sukk for meg, trynet jeg midt i bakken og falt salto nedover bakken. Jeg kjente en smerte som strålte seg i foten og oppover - hva søren hadde skjedd! Jeg lå der midt i bakken og hadde smerter som ikke lignet noenting! En mann rant ned og spurte om det gikk bra med meg. Jeg måtte bare i farten si: "Takk, det går bra med meg, jeg klarer meg". Mens jeg nærmest grein inni meg pga. smertene.... men det måtte jeg ikke vise.... Jeg var for stolt og jeg var for flau til å innrømme at jeg ikke hadde det greit.

Gubben hadde ikke fått med seg da jeg trynet, men han kom og hjalp meg opp da han ikke skjønte hvor jeg ble av. Han hadde komt tilbake og fant meg da liggende midt i bakken. Resten av turen til bilen var en helvetes mareritt for meg..... heldigvis for skiskoen som ga meg god ankelstøtte og jeg kom meg nesten helskinnet tilbake til bilen. Resten av turen for hver bakke som møtte meg, måtte jeg bare sette meg rett ned på ræva og renne ned. Det var jo så flaut men samtidig morsomt å se alle små tassene som rant ned bakkene, mens jeg rant på rompå!

Vel hjemme i huset kunne jeg ta av klærne og skiskoene, det var da jeg virkelig skulle få kjenne smertene. Da ankelen ikke hadde noe rundt seg eller støtte. Jeg begynte å hovne opp og jeg kunne absolutt ikke stå på foten. Gubben konstanterte bare med et ord: "Du har skadet foten din!" etter han sa det gikk han stilt og rolig og pakket sammen alt som hadde med ski opp på loftet. For nå er ski karrieren til Tonemor ferdig for denne sesong! Og etter skiene forsvant på loftet var det bare rett på legevakten for sjekk, som jeg da ble videresendt til sykehuset for røngten. Konklusjonen etter sykehusbesøket var en kraftig forvridd ankel, og jeg måtte bare se å holde meg i ro noen dager. Til det verste er over så måtte jeg bare forsiktig begynne å belaste foten og trene opp den igjen. Så der hinket jeg resten av påsken med krykker og ingen mer skitur på oss."

Har jeg fått skiskrekk tror dere? Åh neida! Jeg sitter nå og håper at det blir like fint denne påsken. For ski karrieren skal tas opp igjen uansett hvordan det endte i fjor. MEN jeg nekter å dra til Olalia...... der har jeg fått skiskrekk..... Så det blir nok Seljestad vi skal prøve oss til denne påsken..... tenkte prøve på en tur på Langfredag. Siden Skjærtorsdag i år blir det pinnekjøtt middag hos foreldrene mine. Langfredag og påskeaften har vi planer om skiturer. 1. Påskedag skal vi i 18årsdag familieselskap til min nevø som ble 18 den 17. mars. Så ja, jeg har planene klar for påsken ☺️

#blogg #påske #familie #familieselskap #bursdag #skitur #olalia #legevakten #sykehus #skadet #skiskrekk #langrenn #smerte #fri #ferie

PÅ VILLE VEIER MED MIN TROFASTE DAME!

• 19.02.2016 - 19:30

Først og fremst litt antrekksbilder av mor og datter <3

Før jeg fortsetter med dette blogginnlegget.
Theas antrekk: Sko//H&M - Bukse//Gina Tricot - Lue//Carhart - Jakke//Canada - Veske//Michael Kors

Mitt antrekk: Sko//Mani - Joggebukse//Betterbodies - Lue//Fløien - Jakke//Woolrich - Veske//Michael Kors

#blogg #antrekk #gps #tur #familie #woolrich #betterbodies #lue #michaelkors #shopping #bil #utflukt
Som jeg fortalte har jeg vært ute med ungene og min følgesvenn Gps-Damå mi i dag. Vi startet å kjøre fra vandrehjemmet på Landås mot Åsane. Damå viste veien og jeg klarte meg fint helt fram til Åsane Storsenter. Senteret var gedigent! Jeg følte meg ganske dum da jeg måtte kjøre inn og ut av parkeringsplassene. Jeg ble så forvirret av skiltene fra Europark, og damå maste hele tiden om at jeg har nå ankommet målet.

Til slutt fikk jeg parkert og fant ut at jeg har fire timer gratis parkering. Men innen halvannen time var vi allerede ferdig å kikke på senteret. Så da skulle vi fra Åsane til Ikea som liksom skulle ligge like i nærheten. Jeg fant fram damen og satte henne til å vise vei til Ikea Åsane, som jeg hadde lagt inn klart i går kveld. Om det er hun som er tullerusk eller jeg som er dårlig å tolke henne - vet jeg ikke! For jeg endte opp med å kjøre mot Oslo istedenfor - jeg kjente jeg fikk litt panikk mitdt i trafikken for jeg ante ikke hvor jeg skulle kjøre. HAHA Damå rekalkulerte heller ikke og ba meg bare om å kjøre nord, og vest og øst. Helt på bærtur hun der damen min!

At jeg kom på ville veier var ikke tvil om - for jeg vil jo gjerne helst holde meg i Bergen. Jeg har ingen planer om å dra til Oslo hvertfall. Omsider klarte jeg å komme meg på rett spor etter en LANG enveiskjørt omvei.... Og da klarte damen å komme seg på rett kjør igjen og viste da veien til Ikea. I bilen kjente jeg en snikende skallebank som trykket på.... sikkert pga. jeg begynte å stresse meg opp.

Vel inne på Ikea masjerte vi rett opp på restauranten og spiste en gode lunch. Før vi tok fatt på handlelisten som kom tikkende inn til oss i går kveld :p Fikk kjøpt det meste på handlelisten til storesøster, og litt småting til oss selv. Vel inne bestemte vi oss for å ta en siste tur innom enda et senter, Lagunen. Så var vi i gang igjen med denne damå mi som liksom aldri skal svikte meg..... Å kjøre fra Åsane til Lagunen tok ca. 30 min. og tror dere jeg kjørte rett denne gangen da? Neida, måtte jo selvfølgelig bomme selvom damå viste vei.... jeg er bare glad til da jeg omsider kom meg fram til Lagunen senter - helskinnet uten noen sinte billister som har tuta på meg.

Det har vært så mye kjøring i dag at jeg burde jo begynne å bli lommekjent i Bergen haha Jeg kommer nok til å bruke damen min igjen i morgen når vi skal til Laksevåg. Selvom hun ikke er helt 100 % beregnlig er hun hvertfall god å ha.

"HUN SVIKTER MEG ALDRI"

• 19.02.2016 - 10:30

Nå er jeg klar for dagens utflukter!!!! Antrekket på plass og de to minste ungene er ferdig påkledd. Må som sagt vente på hun eldste da som fikk litt panikk da jeg sa vi skal gå snart. Da var det liv i hu! Kan jo ikke gå ut før hun har sminket seg vet du daahh...

Vi har oppholdsvær nå men sikkert veldig kaldt ute. Jeg ser det er frost på bakken ute nå.... men håper det blir mildere etterhvert. Siden vi hadde by runden i går blir det ikke sentrum igjen på oss. Vi tenkte på om vi skulle kjøre til Åsane og gå på storsenteret der og Ikea på slutten av dagen. Og siden det blir senter har jeg på meg joggebukse og en enkel topp. Just in case jeg skal prøve klær er det så enkelt og fort med joggebukse :D Hmmm alt jeg tenker på da :) Luen må jeg ha med - og den er soleklart min favoritt. Jeg har aldri følt at jeg kler lue i det hele tatt, men denne likte jeg.

Mens sminkeguruen steller seg trykker jeg på damå mi.... Jeg må fortelle henne hvor jeg vil i dag slik at hun kan hjelpe meg på veien til stedene. Jeg har null retningssans som jeg har fortalt dere..... så jeg er inderlig glad for jeg har min trofaste dame med meg på tur. Hun svikter meg aldri og hun viser meg fram til punkt og prikke.

JEG ER UTROLIG GLAD FOR AT JEG HAR DEG - MIN TROFASTE GPS DAME :D NÅ FÅR VI DRA UT OG RULLE SAMMEN PÅ VEIEN - VI BLOGGES SNART IGJEN :)

#blogg #tur #bergen #ikea #senter #lue #antrekk #pompom #utflukt #familie #glede #shopping #barn #kos #gpd #kart #veiviser #utflukt

PEACEFUL MORNING

• 19.02.2016 - 09:30

For en herlig morgen å våkne til! Ingen lyder fra trafikken som hjemme, ungene sover enda. Jeg ligger og bare nyter stillheten, stillheten som jeg aldri har fått hjemme om morgenene. Jeg sovnet riktig nok ikke før halv to i natt, men føler meg faktisk ganske pigg for det. Klokken 8 vekket jeg resten av gjengen for de serverer frokost her på vandrehjemmet. Og når jeg har betalt for frokost så skal vi jammen meg benytte av det også.

Det er faktisk ikke så verst å bo slik som vi gjør nå. Her er det så fritt og du styre alt selv hva du vil gjøre. Her er det felleskjøkken og felles oppholdsrom. Du kan lage litt mat selv og gå inn og ut som det passer deg. I går kveld da vi var ute på oppholdsrommet satt det sikkert 6 mannfolk (svensker) der. De hadde bestilt hjemmelaget pizza som vandrehjemmet lagde, og de satt og spiste og drakk på øl. Vi var ikke så lenge der for jeg syns det ble litt ukomfortabel når de stadig kikket på meg og ungene. Ungene fikk spille hockeyspillet før vi sprang inn på rommet. Her er noen bilder av hvordan vi har det her på vandrehjemmet. Føles som vi er på campingtur haha men ungene storkoser seg og ikke noe klaging på dem. Så det er jo veldig positivt da :)

#blogg #tur #camping #vandrehjem #frokost #bergen #barn #familie #kos #glede #enkelt

"LOST IN TOWN LIKE SOME ASIAN TOURIST"

• 18.02.2016 - 18:30

Puuuhhhh..... nå er jeg virkelig trøtt! Trøtt i bena og trøtt i tryne hehe "Mennesker har ikke tryne, Tone - det e bare griser som har tryne", smiler litt for meg selv når jeg tenker på det. Gubben retter meg alltid når jeg sier jeg er trøtt i tryne fordi griser har tryne ikke oss :D

Vi kom oss på ferjen klokken 10:15 og kom så fram til Bergen sentrum rett før tolv. Gps damen viste meg veien ut til sentrum, og da jeg hadde Grieg hallen rett foran meg og en stor P fanget blikket mitt, svingte jeg ned med en gang. Tok inn på første og letteste parkeringen som var på samme side ha ha. Vi vandret da rundt i sentrumsgatene og følte oss som den bondegjengen som kommer fra bygda. Som om vi aldri har vært i Bergen og så litt bortkommen der vi vandret. Og på toppen av det drar jeg fram speilrefleksen! Vi så ut som en gjeng med asiatiske turister som aldri har vært i en stor by ever! haha Hadde det ikke vært fordi vi snakket norsk, ville nok alle trodd vi var 100 % turister. Retningssans er ikke noe jeg er god på.... jeg syns alle gater ser lik ut hvorhen jeg snur meg. Når jeg må dra fram mobilen og sette på Google maps midt i sentrum - da sier det vel sitt?

Værgudene var hverfall med oss hele tiden vi har i sentrum. Dagens høydepunkt i dag må jeg si var turen til Fløibanen. Jeg har aldri vært oppe på Fløyen og dette var noe jeg absolutt skal ha med meg når jeg først er i Bergen. Og jeg må bare si at det var en fin fin opplevelse - litt vel høyt men jeg overlevde høydeskrekken. Der oppe fikk jeg se ned utover Bergen - det var virkelig et vakkert syn. Utrolig fint å bare stå der og se utover den flotte byen. Og den koselige Fløien souvenir kiosken de hadde der og!!! Jeg fant meg til og med ei flotte lue som jeg faktisk kledde og! Jonas fikk seg en liten viking figur - for det var viktig å få med seg souvenir.

Ellers har vi nå sjekket inn på Montana vandrehjem her på Landås. Og jeg må igjen takke gps damen min for hjelpen, uten henne hadde jeg ikke funnet fram i det hele tatt. Men fra Grieg hallen til denne plassen tok det oss 12 min å kjøre - så vi bor vel ikke all verdens langt vekke fra sentrum. Rommet inneholder to køyesenger og et lite bad med toalett og dusj. Helt enkelt og veldig koselig faktisk :) Vi bommet men vi er ikke bortskjemte eller kresne når det gjelder tur. Når vi er på tur er vi på tur og da koser vi oss veldig mye :) Så om dette ikke er fire stjernershotell bryr vi oss ikke om.  Så lenge jeg har tak over hodet og en seng å sove i er jeg fornøyd. Kjekke her er også at det er gratis wifi og parkering rett ut forbi. Jeg kan se rett ut på parkeringsplassen og se bilen min. Resten av kvelden skal vi bare kose oss her på vandrehjemmet. Sette oss ute i fellesrommet litt og spise på knallgode kanelboller vi kjøpte på Bit.

#blogg #bergen #fløibanen #tur #roadtrip #familie #barn #kos #gps #vandrehjem #sentrum #blogger #glede #motell

ROAD TRIP TO BERGEN

• 18.02.2016 - 08:00

Nå er vi klare for å reise til Bergen! Vi pakket alt klart i går kveld og det ser ut som vi skal vekk i mange dager. Bare Jonas sin bag med karateutstyr og draktene tar opp hele bagen. Siden vi skal på et vandrehjem som jeg trodde var hotell, må vi ha med oss sengetøy selv. Jeg bommet jo skikkelig da jeg bestilte overnatting haha, men men vi skal på tur og da er det ikke noe surhet. Så det ble en hel bag med bare sengetøy og håndklær... men mesteparten av sengetøyet kan jeg kaste etter turen. Datavesken er viktig å ha med for litt blogging skal det bli på kveldene.

Men ser dere det viktigste vi har pakket med? PARAPLYER! hehe Bergen er jo kjent for REGN REGN REGN så det er bedre å komme forberedt enn ikke. Så får vi bare krysse fingrer og tær at vi får oppholdsvær da..... Jonas gleder seg hvertfall til både Bergensturen og karatestevne på lørdag. Han har mast i mange dager nå at det han skal gjøre i Bergen er å kjøpe seg souvenir! Seriøst..... Han høres ut som han skal reise til et annet land og alt!

Men da laster jeg bilen med bagasjen og alle har fått med seg det de skal. Huset er sjekket og alt er okei. Da er det bare å finne Statoil koppen og sette meg tilrette i bilen og cruise til Bergen.

Vi blogges :)

Husk blogg konkurransen min der du kan vinne gavekort fra Zalando verdi av 200 kr!!!

DELTA HER

#blogg #biltur #bergen #barn #kos #glede #roadtrip #karatestevne #karate #blogging #ferje #klubb

Tone V.

Heisann :) Jeg er ei glad og smilende jente som kommer opprinnelig fra Vietnam. Jeg blogger om forskjellige ting som faller meg inn :) Følg meg så følger jeg deg ;) Om du vil ta kontakt kan du sende meg en epost: tone.vinningland@haugnett.no