Tone Vuong Vinningland | En blogg om alt og ingenting

Mine beste kjempere

• 25.07.2016 - 18:00

Dette blir et nerde innlegg så du er advart! hehe

Pokemon Go herjer enda vilt her i hjemmet. Både jeg og alle ungene har dette på hjernen, og vi er stadig ute og jakter på disse figurene. Målet er jo at vi skal gå opp i level og klare å fange alle de forskjellige typene. Jeg har gått mye også for å jobbe med å klekke 10 km egg. For det er spesielt i disse type eggene en går litt mer sjeldne Pokemons. Jeg har fått noen som jeg viste dere i tidligere blogginnlegg, men i dag har jeg lyst å vise dere noen av mine beste kjempere.

Jeg har begynt å skjønne hvordan jeg skal trene og bruke dem i kamp på disse Pokegyms. En må trene og fighte med dem for å levle dem opp og få dem sterkere. Og da kan jeg power up dyrene slik at de får høyere CP og vanskeligere for andre å slå ut min Pokemon. Det er sikkert vanskelig å forstå for dem som ikke spiller eller har interesse for slike spill. Men for dere som spiller og har peiling er det nok lettere å forstå. Jeg bryr meg ikke om noen sier det er barnslig, fordi dette er en type spill for alle aldre. Det er egentlig flere voksne enn barn som spiller akkurat dette spillet!

Koselig familiedag

• 25.07.2016 - 13:00

I går var vi og spiste på kinarestaurant med foreldrene mine siden mamma fyller snart år. Det var virkelig god mat vi fikk og etterpå gikk vi på kaien og spiste is på Jafs! En nydelig dag sammen med dem som står meg nærmest ❤️.

#familie #middag #restaurant #kinamat #mat #glede #barn #mamma #pappa #datter #sønn #kos #hygge #foto #sommer

Lenge lever galskapen!

• 23.07.2016 - 12:00

Er det andre her som er like gal som meg når det gjelder det nye Pokemon Go spillet? Jeg vet det er utrolig mange som spiller dette, og jeg må bare nevne det igjen hvor gøyalt dette er. Hver dag som jeg er på jobb går jeg ganske mye der jeg har kanskje rundt 15000 skritt i løpet av dagen. Men etter jeg begynte med Pokemon Go har jeg gått mye mer enn vanlig. Virkelig god trim for meg dette 😂.

I går jobbet jeg 15-23:15 og etter jeg fikk stengt butikken kjørte Pokemon sjåføren min (Gubben) en runde i sentrum - for at jeg skulle få hentet meg pokeballs og fange noen Pokemon da. OG jeg fikk da klekket flere egg som ga stor utbytte i forskjellige gode Pokemon fikk jeg vite. Jeg har jo null peiling på hva alle dyrene er god på osv. men jeg er fornøyd med tanke på hvor mye jeg har spasert på to dager 😅. Jeg har til og med begynt å bruke Polar klokken min igjen nå for å se hvor aktiv jeg er nå i denne galskapstiden.

Det er virkelig galskap fordi det er så vanvittig mange som er ute midt på natten. Jeg så mange som var ute i går like rundt før det slo 00:00 - alle like oppslukt i mobilene sine. Biler som kjørte 10 km/t eller blinket seg inn og sto i ro. Jeg så faktisk også foreldre som kjørte ungene sine så sent også! JA JA som gubben min sier: Lenge Lever Galskapen - muuuahhhhhaaa

#pokemongo #pokemon #spill #game #jobb #galskap #hekta #avhengig #gaming

Icy green marble all over

• 22.07.2016 - 14:00

Etter jeg leste innlegget til Henriette Celin angående CaseApp der vi kunne få 20 % avslag slo jeg til. Jeg bestilte meg en skin til min Macbook Pro Retina 15 tommer skjerm, og til min iPhone 6s. 20 % avslag kom godt med da det ikke er så vanvittig billig hihi. Så all avslag en kan få er bra ☺️. Så tusen takk for rabatten, Henriette 👍🏼.

#shopping #caseapp #iphone6s #macbookpro #case #skins #marble #marmor

Pokemon Go!

• 17.07.2016 - 09:05

Heisann 😀

Har dere fått med dere det hotteste fasotten som herjer verden? Dette virtuelle spillet som får folk bananas? Jeg er en av mange som har blitt hekta på Pokemon Go. Nå er spillet kommet til norsk App Store og Play Store. Spillet er veldig enkelt å lære seg og jeg vet om flere som spiller. Ikke bare barn men voksne mennesker som også spiller. Men vær forsiktig når du ferdes ute og vær oppmerksom rundt deg. Dette er et spill som lett kan forårsaker ulykker og skader for deg selv og andre om du ikke er oppmerksom. Pass på så du ikke går på tryne eller går ut i trafikken uten å se deg for!

Jeg har som jeg skrev fått spillet jeg også, og må innrømme at dette spillet er bare råmorsomt. Den får deg til å komme deg ut, for du må ut av huset om du vil fange forskjellige Pokemons. Og når du går tom for pokeball er du nødt å finne pokestops for å samle inn pokeball. Med mindre du vil bruke ekte penger på å kjøpe deg flere pokeballer.

Guttungen er helt gira og stikker av med gubbens iphone hele tiden. I går kom Pia, storesøster og hentet ham for de skulle kjøre rundt omkring på pokemon jakt! Haha han kom fornøyd hjem med mange nye pokemon han hadde fanget. Han hadde kost seg på jakten med søsteren 😂.

I dag blir det nok en tur ut også for å jakte og vi skal også opp til foreldrene mine som er kommet hjem fra ferien sin. Der skal vi spise middag med dem og min storesøsters familie. Kanskje det blir litt pokemon fangst også i området der de bor 😉.

Pokemon figurene er jo bare supersøte !!! Jeg har alltid likt Pokemon fra det kom ut, og favoritt figuren min er Pikachu 😍. Håper jeg får fanget den snart ☺.

Me and my freckles

• 16.07.2016 - 15:00

Litt bilder fra Operahuset i sommerferien min. Vi hadde sol hele den dagen vi var der, og jeg så også Frodiths berømte rør. Men pga. det var folk som hadde satt seg der og ikke ville gå vekk, fikk jeg ikke tatt bilde der. Men jeg fant den!!! Når solen kommer og jeg får sol i ansikten kommer alle mine fregner små. Det kommer så tydelig fram på bilder syns jeg hehe. Men det er bare slik huden min er naturlig og det kommer uansett om jeg vil eller ikke. Jeg kunne ha redigert dem vekk eller sminket meg skikkelig for å skjule, men jeg skjems ikke over at jeg har fregner.

Opera måken

• 15.07.2016 - 20:30

Da vi var på Operahuset traff vi på en måke som var sinnsyk tamme. Den gikk på kanten helt oppe på taket og var ikke redd for alle menneskene som kom. Den var merket på foten sin og den er nok veldig vane med mennesker. Jeg tenkte på om jeg skulle tørre å komme nærme den eller ikke..... men siden den bare gikk der tok jeg sjansen og gikk tett på den for å ta bilder. Måken enset meg ikke og sto nå stille der for å bli tatt bilde av. På bildene sto jeg sikkert noen centimeter i fra selve måken og den poserte villig den 😅.

Tur langs Akerselva

• 12.07.2016 - 09:35

En tur langs Akerselva rett utforbi hotellet for å ta bilder i det fine været 😍.

Slottsparken

• 11.07.2016 - 21:25

Bildedryss av dagen vår i Oslo sentrum ❤

#ferie #foto #oslo #familie #roadtrip

Oslo here we are

• 11.07.2016 - 08:30

For en herlig dag å våkne opp på hotellrommet klar for en storby dag. En god frokost så er det å sette kursen mot Karl Johansgate. Da begynner shoppingrunden for oss jenter. Jeg er i Oslo i dag og tirsdag så om noen er i byn så ta kontakt da vel :) hadde vært kjekt om jeg fikk hilst på noen av dere bloggere som bor i Oslo. Hotellet jeg bor på heter Anker Hotel Grunerløkka område tror jeg det er. Men men jeg er hvertfall in town :)

Let's drive on

• 10.07.2016 - 10:08

Da er vi i gang :) god søndag alle sammen :)

ROADTRIP!!!!!

• 10.07.2016 - 08:40

Nå går snart ferden mot Seljord folkens!!!!! En uke ferie har jeg nå og jeg er så klar for å reise vekk! Bare nyte ferien og kose meg skakk i hjel! I morgen ankommer vi Oslo City der vi skal bo på Anker Hotel på Grunerløkka. Satser på flott vær når vi kommer :)

Welcome July

• 01.07.2016 - 09:03

Da var juni over for nå og vi skal nå inn i juli - ferie måneden. Mange har tatt ferie mens andre skal ta ferie. Jeg skal enda jobbe 7 vakter til før det er min tur til å si at nå har jeg ferie. Og jeg ser virkelig til ferien for da skal jeg bare kose meg og nyte livet. Jeg vil da ønske alle sammen en rikitg god juli og god ferie til alle uansett om du har tatt, holder på eller skal ta ferie ❤. Kos dere masse og nyt ferien ....... når den tid kommer.

Tone V.

Heisann :) Jeg er ei glad og smilende jente som kommer opprinnelig fra Vietnam. Jeg blogger om forskjellige ting som faller meg inn :) Følg meg så følger jeg deg ;) Om du vil ta kontakt kan du sende meg en epost: tone.vinningland@haugnett.no